MEDLEMSUTSTÄLLNING 2-11 AUGUSTI

Välkomna att anmäla er till medlemsutställningen DE SMÅ TINGENS VERK på Limhamns konsthall den 2-11 augusti.

Välkomna till deltagande i medlemsutställningen De små tingens verk på Limhamns konsthall. Utställningen rymmer som mest 23 utställare varför föreningen tillämpar principen ”Först till kvarn” . Vi tar emot anmälan till den 29 juni 2024.

Utställningen pågår från fredag 2 augusti till söndag 11 augusti. Vernissage fredag 2 augusti kl 16.00-19.00. Övriga öppettider fredag 9 augusti 12.00-18.00 och lördag och söndag kl 12.00-16.00.

VILLKOR FÖR DELTAGANDE: Varje konstnär ska ha med högst 3 originalverk. Bidragen kan innehålla alla typer av målningar, skulptur, tekningar, collage, akvarell, fotografier, digitala, blandade medier…….. och signerade av konstnären. Verken kan utföras på papper, duk kartong etc.

MYCKET VIKTIGT: De maximala måtten (inklusive ram) på ett verk är 30×30 cm. Observera att detta är den begränsande storleken. Billden kan vara lika stor eller mindre. Mindre verk i  alla storlekar accepteras.

Konstverket ska vara i utställningsbart skick med upphängningsanordning och märkta med TITEL,  PRIS och KONSTNÄRENS NAMN samt TELEFONNUMMER/E-POST ADRESS. Upphängning sker den 31 juli kl 10-12 eller 1 augusti kl 12-14 av konstnären själv.

Eventuell försäljning sker i direkt kontakt med konstnären. Ej sålda verk hämtas 11 augusti kl 16-17.  Föreningen ansvarar inte för ej hämtade verk.

Anmälan är öppen till 29 juni och bindande efter den 30 juni 2023.

Efter du fått besked av MKK om att du kommit med, betalar du in 350 kr senast 15 juli via plusgiro 634227-3 eller swisch 1231 915 883. När  pengarna kommit MKK tillhanda får du ett ” kvitto” i form av en blankett som du fyller i och skickar senast den 26 juli till mkk46@mkkonst.se. Ingen provision utgår till föreningen. Ange ditt namn, medlemsnummer och De små tingens verk.

Kontakt inger.rahm@mkkonst.se tfn 0733-579 757 eller annica.eriksson@mkkonst.se